Ana Sayfa » Jinekolojik Hastalıklar » Genital Siğiller

Genital Siğiller

Genital bölgede temas ile bulaşan HPV  (Human Papilloma Virus) etkisi ile oluşur. HPV nin bir çok tipi vardır ve siğillere sebep olan Tip 6 ve 11 kanserogen değildir. Yani genital siğiller kanser değildir. Ancak bir HPV tipi bulaşmışsa diğer kanserojen tiplerin de bulaşma riski yüksektir. Bu nedenle kanserojen HPV tiplerine yönelik tarama ve servikal smear testi yapılmalıdır.

Siğiller HPV bulaşının hemen sonrasında ortaya çıkabileceği gibi temastan sonra uzun süre gizli kalıp bağışıklık sistemi zayıfladığında ortaya çıkabilir veya yaygınlaşabilir. Vulva (dış genital), vajina (hazne) ve servikste (rahim ağzı) bulunabilir.

HPV bulaşmış kişiler temas yoluyla bu virüsü başka kişilere (cinsel partnerlerine veya vajinal doğum yoluyla bebeklerine) geçirebilirler.

HPV nin tamamen vücuttan temizlenmesini sağlayabilen bir tedavi bulunmamaktadır. Bu nedenle siğiller tam olarak tedavi edilse bile bir süre sonra tekrar çıkabilirler.

Siğiller için uygulanan bazı tedavi şekilleri şunlardır:

• İmiquimod merhem: Bağışıklık sistemi bileşenlerini aktive ederek lezyonların dökülmesini sağlar. Mukozal lezyonlarda kullanılmamalıdır. Gebelerde kullanımıyla ilgili deneyim sınırlıdır. Hasta kendisi uygulayabilir.
  • Koterizasyon: Lezyonların elektrik enerjisiyle yakılmasıdır. Gebelerde kullanılabilir. Büyük ve çok lezyon varsa yara iyileşmesi süreci sorunlu olabilir.
  • Asetik asit veya ilaç uygulanması: Tüm lezyonlar dökülene kadar birkaç gün aralarla lezyonlar üzerine kimyasal madde veya ilaç sürülmesidir. Sağlam cilde temas etmemesi gerekir.
  • Cerrahi olarak alma: Lezyonun patolojik incelemesine olanak verir. Gebelerde kullanılabilir.