Ana Sayfa » Tedavi Yöntemleri » Rahim Alma Ameliyatları

Rahim Alma Ameliyatları

Rahim alınmasını gerektirebilen bazı durumlar şunlardır:

• Myomlar
  • Endometrial hiperplazi (kalınlaşma)
  • Rahim kanserleri
  • Rahim sarkması
  • Doğum sonrası aşırı kanama
  • İlaç tedavileriyle düzelmeyen şiddetli düzensiz adet kanamaları
  • Sebebi bilinmeyen ve ilaçlara cevap vermeyen şiddetli pelvik ağrılar

Rahim alınma ameliyatları 4 değişik teknikle yapılabilir:

• Açık (laparotomik) ameliyat: Karnın aşağı bölgesinde yatay, 10-15cm uzunlukta bir kesi yapılarak ameliyat yapılır. Bazen çıkarılacak organ çok büyükse veya kanser nedeniyle yapılıyorsa karnın ortasında dik ve uzun bir kesi yapmak gerekebilir.
  • Kapalı (laparoskopik) ameliyat: 1cm lik 4 delikten karın içine cerrahi aletler, ışık ve görüntü sistemleri yerleştırılerek yapılan ameliyatlardır. Hasta için oldukça konforlu, ağrı ve hastanede kalış süresinin az olduğu ameliyatlardır. Laparoskopik cerrahi konusunda eğitim ve deneyim sahibi olmayı ve teknolojik ekipmanlar gerektirir.
  • Vajinal ameliyatlar: Çıkarılacak organ büyük değilse ve hasta normal doğum yapmışsa daha kolay uygulanan bir yöntemdir. Ağrı ve yatış süresi oldukça kısadır. Özellikle rahim sarkması varsa bu yöntem tercih edilir.
  • Robotik ameliyatlar: Laparoskopi gibi deliklerden karın içine aletler sokulur. Bu aletler robotun kollarına bağlıdır. Cerrah bir konsola oturarak bu robotu yönetir. Cerrah ve hasta için oldukça konforludur. Görüntü kalitesi yüksektir ve büyütülmüştür. Ancak işlem süresini ve maliyeti arttırdığından (Laparoskopik ve vajinal yöntemlerde hem hasta konforu yüksek hem işlem süresi kısa olduğundan) rahim kanserleri veya ileri evre endometriozis gibi özel durumlarda kullanılması daha uygundur.