Ana Sayfa » Tedavi Yöntemleri » Tanısal (Ofis) ve Cerrahi Histeroskopi

Tanısal (Ofis) ve Cerrahi Histeroskopi

Histeroskopi, rahim içine bakmak anlamına geliyor. Işık kaynağı ve optik sistemler günümüzde hem güçlü hem de küçük ve ince. Böylelikle rahim ağzı (serviks) hiç genişletilmeden, doğal açıklıklar kullanılarak 3m kalınlıkta bir aletle rahim içine giriliyor. Rahim serum ile şişiriliyor ve rahim boşluğu büyüterek HD görüntü kalitesinde inceleniyor. Bu işlem poliklinik şartlarında, anestezisiz ve ön hazırlığa gerek olmadan 10-15 dakikada uygulanabiliyor ve ofis histeroskopi olarak adlandırılıyor. Şu durumlarda yapılabilir:

• Menopoz sonrası kanama durumunda
  • Gebelik elde edilemediğinde (infertilite)
  • Tekrarlayan düşükler veya tüp bebek başarısızlıklarında
  • Tüp bebek tedavisi öncesinde
  • Ultrasonografide rahim içinin görüntüsü düzensiz, veya bir hastalık (endometrial polip, submüköz myom gibi) olası görünüyorsa
  • Adet düzensizliklerinde
  • Rahimde doğumsal şekil bozukluklarından şüpheleniliyorsa

Bu durumların hepsinde mutlaka yapılması gerekmediği gibi bazı başka teknikler de sizin durumunuz için daha uygun olabilir.

Eğer tanısal amaçla rahim içi incelenirken bir hastalık bulgusuyla karşılaşılırsa veya ultrasonografide bu bölgede bir anormallik tespit edilirse cerrahi histeroskopi yapıyoruz. Bu işlemde süre ve ağrı riski biraz daha fazla olduğundan anestezi altında yapılması hasta için daha konforlu. Histeroskopik olarak tedavi edilebilecek bazı durumlar:

• Endometrial polipler
  • Submüköz myomlar
  • Rahim içinde perde (uterus septus –septalı rahim)
  • Rahim içi yapışıklıklar (adezyonlar) Asherman Sendromu
  • Aşırı kanamalar (Sebep olan bir organik patoloji yoksa, hasta medikal tedaviyi veya daha geniş cerrahileri kaldıramayacak durumdaysa)
  • İpi görünmeyen, rahim içinde duruşu değişmiş, deforme olmuş rahim içi araçların (spirallerin) çıkarılması
  • Gebelikten korunmak amacıyla tüplerin tıkanması için.